Eerste stagedag - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van annaterpstra - WaarBenJij.nu Eerste stagedag - Reisverslag uit Palma de Mallorca, Spanje van annaterpstra - WaarBenJij.nu

Eerste stagedag

Door: Anna Terpstra

Blijf op de hoogte en volg

02 Mei 2017 | Spanje, Palma de Mallorca

De wekker gaat om 8u. Wakker worden Anna en Inge!! De eerste stagedag gaat beginnen. Om half 10 nemen we de bus naar Palma (de hoofdstad). Het is ongeveer 10 min met de bus en een enkel ticket kost 1,50 euro. We komen aan bij ons stage adres. De shop heet NANO bicycles. We lopen naar binnen en stellen ons voor aan Vanesa (stagebegeleidster) en Leo. Het gaat er allemaal z'n gangetje en wij wachten rustig totdat ze tijd hebben voor ons. Vanesa is best stilletjes en Leo praat veel en legt ons dan ook veel uit gelijk. Om half 11 splitsen Inge en ik op. Inge blijft in de shop en ik ga mee met de fietstour die door Tonny wordt gegeven. Tonny is een echt Mallorcaan, maar kan ook goed Engels met een leuk Spaans accent. Het is een tour van 3,5 uur met een vader en dochter uit Washington DC. De hele tour is dus in het Engels. De tour gaat van start. We fietsen rustig straatje voor straatje in achter elkaar. Het tempo is rustig dat we fietsen. Later legt Tonny mij uit dat een tour van 3,5 uur best lang is met twee klanten. Omdat er normaal bij deze tour ook wordt gezwommen met mooi weer, en helaas is het nog een beetje te fris voor ons om te zwemmen. Ik vind het prettig dat het niet snel gaat zodat ik rustig om mee heen kan kijken en beelden tot me kan nemen. Deze dag is trouwens een feestdag, namelijk de first of may en dit noemen we in het Nederlands dag van de Arbeid. Hierdoor is het erg druk voor een maandag. Onderweg stoppen we op verschillende punten. Het eerste punt waar we stoppen is bij een kleine waterval met een brug en een Romeinse muur. Een ander punt waar we stoppen is bij een autentieke chocolaterie. Het is druk in dit café en we gaan hier even koffie drinken.We maken hier gezellig een praatje met z'n vieren in het Engels. Ik vind het soms lastig om op woorden te komen maar met gebaren taal komen we er wel. Een andere stop is bij een stand in El Molinair. Dit is een erg mooi strand en hier krijgen we even de tijd om 20 min rond te lopen. Verder stoppen we nog op verschillende hotspots zoals bij de Catedral, speciale molens, een kerk, een parlementsgebouw en bij een boom van 600 jaar oud. Dit was de fietstocht van 3,5 uur. Inge en ik hebben nu 3 uur pauze. In de pauze gaan wij even lekker ergens lunchen en wisselen we onze eerste stage verhalen uit. Inge had duidelijk een stuk minder leuke ochtend met saaier werk. Dit was jammer, maar ik probeerde haar op te vrolijken met mijn leuke verhalen over de tocht, die zij morgen met een Nederlandse gids gaat maken. Om 5u moeten we weer beginnen. We helpen met de fietsen die worden ingeleverd door de klanten en we brengen deze naar de andere shop, die om de hoek is. Daarna krijgen we uitleg van Leo over verschillende fietsonderdelen in het Engels, waar ik niet veel van snap. Het laatste half uur krijgen we een opdracht om 2 fietsen in een chique hotel op te halen. Wat ongeveer 10 min lopen is. We vinden het leuk om nog even op pad te gaan en het is een erg mooi hotel waar we de fietsen ophalen. Om 7u eindigt onze stagedag. We zijn blij dat de eerste stage dag erop zit en we een beetje weten wat onze werkzaamheden zullen gaan worden.

  • 10 Mei 2017 - 10:07

    Thomas Noordeloos:

    Goed om te horen dat je eerste ervaringen positief zijn. Veel plezier bij NANO!

  • 17 Mei 2017 - 09:09

    Walther:

    Leuk verhaal. Fijn te horen dat jullie een goede start gemaakt hebben.

    Groet Walther

  • 23 Mei 2017 - 15:40

    Karin Swijter:

    Jullie kijken er straks vast ontzettend leuk op terug. Ik lees een hoop afwisseling en als de saaie dagen dan ook voor jullie om de beurt komen, dan valt het vast allemaal mee. Veel plezier!

Tags: #day3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Palma de Mallorca

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

13 Juli 2017

Laatste week

13 Juli 2017

Verliefd op Mallorca

13 Juli 2017

Update

02 Mei 2017

Eerste stagedag

02 Mei 2017

Begin avontuur

Actief sinds 18 April 2017
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 2470

Voorgaande reizen:

18 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: